Bij een aantal programma’s en opleidingen komen we online samen via Zoom.
Wat is Zoom?
Zoom is een Cloud dienst waarmee je aan een virtuele bijeenkomst mee kunt doen. Alsof je met elkaar aan een grote tafel zit, maar dan via het internet. Om elkaar te kunnen horen en zien is het wel noodzakelijk dat je apparaat beschikt over een (externe) microfoon en webcam. Bij een laptop is dit doorgaans al het geval, net als op je mobiele telefoon.
Hoe werkt het?
Hoe gaat dat in zijn werk:
1. Download en installeer de Zoom Cloud Meetings app/programma (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
2. Je ontvangt een uitnodiging voor de bijeenkomst per e-mail, met daarin de datum en tijd.
3. Aansluiten bij de virtuele bijeenkomst door de Zoom ID code in te vullen of de verkregen link te volgen.
Download en installeer de Zoom Cloud Meetings app/programma
Ter voorbereiding op de bijeenkomst moet je een gratis stukje software installeren. Dit moet je installeren op het apparaat dat je wilt gebruiken. Kies zelf het apparaat wat je het prettigst vindt.
Afhankelijk van je apparaat gaat de installatie als volgt:
Windows of Linux Computer:
Ga naar de download pagina van Zoom: https://zoom.us/download
1. Download Zoom Client for Meetings (dat is de bovenste in een rij van mogelijke downloads)
2. Installeer het op je computer.
Android telefoon of tablet:
Voor je Android telefoon of tablet ga je naar de Google Play Store, zoek hier naar zoom cloud meetings app en installeer deze.
iOS, iPhone of iPad:
Ga naar de App Store en zoek naar de app Zoom Cloud Meetings. Download en installeer deze.
Op de dag van de bijeenkomst ontvang je een e-mail met daarin de link voor onze bijeenkomst.
Zodra je op de link klikt opent er een nieuw scherm en krijg je de melding: ‘Zoom meetings openen’, klik hierop.
Ben je eerder ingelogd dan het afgesproken tijdstip?
Dan ontvang je de melding ‘Please wait for the host to start this meeting.’.
Wacht dan even tot ik de meeting open.
Je wordt automatisch doorgestuurd naar onze virtuele meetingroom als ik ben ingelogd.
PAS OP: Zorg dat je geluid uit staat
(Mute jezelf het liefst vóór dat je de zoom ingaat, anders gaat het geluid heel erg ‘rondzingen’ en echoën voor iedereen in de zoom, erg onprettig).
Om te zorgen dat je de beste versie van de app gebruikt wordt de app regelmatig ge-update. Indien er een nieuwe versie beschikbaar is, zal je hiervan een melding krijgen in de app. We adviseren je altijd om de app te updaten naar de nieuwste versie. Klik hiervoor op de knop ‘Update’.
Hier lees je hoe je kunt controleren of de app momenteel up-to-date is en hoe je kan zorgen dat je altijd de beste versie van de app gebruikt. Hieronder lees je stap voor stap hoe je dit handmatig kunt doen:
Handmatig updaten van uw apps
Wil je zelf in de hand hebben welke apps je wilt updaten? Dan kun je dit handmatig doen.
Voor iOs versie 13 en later:
Voor iOs 12 of eerder:
Dan kun je de updates gewoon in het Updates-tabblad in de App Store vinden. Open de App Store-app, tik op Updates en bekijk alle beschikbare nieuwe versies. Je kunt dit tabblad verversen door deze naar beneden te trekken en los te laten.
Automatisch updaten van je apps
Het automatisch updaten van apps zijn sinds een langere tijd al mogelijk op elke iPhone en iPad. Maar mocht je het automatisch updaten van je apps uit hebben staan, dan lees je hier hoe je dit aanzet:
Handmatig apps updaten
Staat het automatisch updaten van je apps uit, dan moet je handmatig je apps updaten. Dit gaat als volgt:
Automatisch updaten van je apps
Bepaalde apps automatisch updaten
Dit betekend dat je niet wilt dat alle apps automatisch updaten, maar wellicht een paar belangrijke apps wel. Dit doe je als volgt:
Ben je net lekker een sessie aan het luisteren, stopt in eens halverwege de opname. Heel vervelend natuurlijk.
Dit is een probleem wat waarschijnlijk te maken heeft met de instellingen van de telefoon. Waarbij staat ingesteld dat een app na een bepaalde tijd op de sluimerstand gaat, stopt het met het afspelen van audio.
Je kunt je instellingen als volgt aanpassen:
Je kan ook naar settings/instellingen en dan zoeken en kiezen voor “sleeping apps” (inactieve of sluimerende apps).
Klik dan op batterij en zorg ervoor dat “allow background activity” aan staat.
Dit zou het probleem moeten oplossen.
De website, online academy en mobiele app zijn allemaal volledig beveiligd. Je herkend een veilige website aan het gebruik van een SSL certificaat. Daarnaast begint de URL met HTTPS. Daarmee kun je er zeker van zijn dat gegevens via een beveiligde verbinding verstuurd worden.
Toch kan het voorkomen dat je een melding op je scherm krijgt waarop staat dat de verbinding niet veilig is.
Zie onderstaande afbeelding:
Cache wissen in Microsoft Edge
Cache wissen op Android telefoon
Cache wissen op Iphone
Is hierdoor het probleem niet opgelost? Stuur ons dan een e-mail naar: klantenservice@higherspiritacademy.nl.
©2022 All rights reserved Higher Spirit Academy | Webdesign: Susan Brouwer
©2022 All rights reserved Higher Spirit Academy | Webdesign: Susan Brouwer