Veelgestelde vragen

Technische vragen

Inhoud accordeon

Bij een aantal programma’s komen we online samen via Zoom, om te oefenen, voor een Q & A of om vragen te stellen.

Wat is Zoom?

Zoom is een Cloud dienst waarmee je aan een virtuele bijeenkomst mee kunt doen. Alsof je met elkaar aan een grote tafel zit, maar dan via het internet. Om elkaar te kunnen horen en zien is het wel noodzakelijk dat je apparaat beschikt over een (externe) microfoon en webcam. Bij een laptop is dit doorgaans al het geval, net als op je mobiele telefoon.

Hoe werkt het?

Hoe gaat dat in zijn werk:
1. Download en installeer de Zoom Cloud Meetings app/programma (mocht je dat nog niet gedaan hebben).
2. Je ontvangt een uitnodiging voor de bijeenkomst per e-mail, met daarin de datum en tijd.
3. Aansluiten bij de virtuele bijeenkomst door de Zoom ID code in te vullen of de verkregen link te volgen.

Download en installeer de Zoom Cloud Meetings app/programma

Ter voorbereiding op de bijeenkomst moet je een gratis stukje software installeren. Dit moet je installeren op het apparaat dat je wilt gebruiken. Kies zelf het apparaat wat je het prettigst vindt.

Afhankelijk van je apparaat gaat de installatie als volgt:

Windows of Linux Computer:

Ga naar de download pagina van Zoom:  https://zoom.us/download
1. Download Zoom Client for Meetings (dat is de bovenste in een rij van mogelijke downloads)
2. Installeer het op je computer.

Android telefoon of tablet:
Voor je Android telefoon of tablet ga je naar de Google Play Store, zoek hier naar zoom cloud meetings app en installeer deze.

iOS, iPhone of iPad:
Ga naar de App Store en zoek naar de app Zoom Cloud Meetings. Download en installeer deze.

Op de dag van de bijeenkomst ontvang je een e-mail met daarin de link voor onze bijeenkomst.
Zodra je op de link klikt opent er een nieuw scherm en krijg je de melding: ‘Zoom meetings openen’, klik hierop.

Ben je eerder ingelogd dan het afgesproken tijdstip?
Dan ontvang je de melding ‘Please wait for the host to start this meeting.’.
Wacht dan even tot ik de meeting open.
Je wordt automatisch doorgestuurd naar onze virtuele meetingroom als ik ben ingelogd.

PAS OP: Zorg dat je geluid uit staat
(Mute jezelf het liefst vóór dat je de zoom ingaat, anders gaat het geluid heel erg ‘rondzingen’ en echoën voor iedereen in de zoom, erg onprettig).

Het kan voorkomen dat je geen e-mails ontvangt, bijvoorbeeld nadat je je hebt aangemeld voor een webinar of master class.

Controleer altijd eerst even je spam/ongewenst map.
Daar ook geen mail? Dan adviseren we je om het e-mailadres ‘team@higherspiritacademy.nl’ te whitelisten. Daarmee zeg je tegen je mailprovider dat het e-mailadres veilig is.

Zo werkt dat voor Hotmail:
  1. Klik rechtsboven op het tandwieltje en dan op Options.
  2. Klik aan de linkerkant onder Junk email op Safe senders.
  3. Voeg het e-mailadres toe die je wilt whitelisten.
Zo werkt dat voor Gmail:
  1. Klik rechtsboven op het tandwieltje en dan op Settings.
  2. Selecteer ‘Filters and blocked addresses’
  3. Scroll helemaal naar beneden en klik op ‘Create a new filter’
  4. Vul in bij ‘From’ @higherspiritacademy.nl. Door niets in te vullen voor @ weet je zeker dat je niets mist.
  5. Klik op ‘Never send to spam’ en vervolgens op ‘Create Filter’.
Ontvang je e-mails in je spam/ongewenst map (Gmail):
  1. Ga op zoek naar een email die je van ons hebt ontvangen die in je spam/ongewenst map terecht is gekomen.
  2. Sleep deze e-mail naar de Primair-tab in je inbox.
  3. Je krijgt dan van Gmail de vraag of je dit ook wilt doen voor toekomstige berichten van die afzender.
Zo werkt dat voor @ziggo.nl / @chello.nl / @upcmail.nl:
  1. Ga naar https://mail.ziggo.nl/appsuite/signin en vul je emailadres en wachtwoord in
  2. Klik op het ‘hamburger menu’ en kies ‘Instellingen’
  3. Klik in de linkerbalk op ‘Email’ en kies vervolgoptie ‘Filter Regels’
  4. Kies ‘Een nieuwe regel toevoegen’ en in vervolgens in de popup volgende:
    a) geef de regel een naam, bijvoorbeeld ‘Mail van Higher Spirit Academy doorlaten’
    b) klik op ‘Voorwaarde toevoegen’ en vervogels op  ‘Van’ en vul in:  higherspiritacademy.nl
    c) klik ‘Actie toevoegen’, ‘Opslaan in’ en kies ‘Postvak in’
  5. Klaar! Klik op ‘Opslaan’ en klik de grijze bovenbalk op ‘Email’ om terug te gaan naar je Inbox

    Toch nog e-mail van Higher Spirit Academy in je spam map?
    Sleep de mail naar
    Postvak In. Het spamfilter onthoudt welke mails je in of juist uit je Spam map sleept.
Het kan voorkomen dat een Soundcloud bestand niet afspeelt. Heel vervelend natuurlijk.
Hier lees je een aantal tips je verder helpen, zodat je de audio kunt afspelen.
 
Opname afspelen in je browser
Zeker als je de opname op een mobiel apparaat afspeelt kan het helaas wel eens voorkomen dat afspelen niet lukt.
Klik dan op de optie ‘Listen in browser’ om de audio te beluisteren, zie afbeelding:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Soundcloud werkt niet met iedere browser optimaal. Mocht het in je huidige browser niet lukken, probeer dan één van de andere browsers, bijvoorbeeld Chrome, Internet Explorer, Edge of Firefox. Waarschijnlijk is het probleem dan verholpen.

Werken deze opties niet?
Dan is er daarnaast ook nog de mogelijkheid om de Soundcloud app te downloaden in de App of Play store.
 

Zodra je je aanmeldt voor een energetische sessie, ontvang je altijd een e-mail met informatie ter voorbereiding voor de betreffende sessie. Deze e-mail wordt op de dag van de sessie rond 18:00 uur verzonden (tenzij anders aangegeven).

Heb je rond 18:15 uur nog geen mail ontvangen? Check dan even je Spam/Ongewenst map, daar willen e-mails nog wel eens in terecht komen, zeker als je gebruik maakt van een Hotmail account.

Ook daar geen e-mail ontvangen? Neem dan gerust even contact met mij op. Ik ben tot een uur voordat de sessies start bereikbaar, bij voorkeur per e-mail. Na die tijd ben ik mij aan het voorbereiden op de sessie en kan ik je helaas niet verder helpen.

Dit geldt ook voor betaalde (ascensie) sessies. Controleer dus ruim op tijd of je de nodige informatie hebt ontvangen. Het gebeurt gelukkig zelden, maar het kan nu eenmaal gebeuren dat mails niet aankomen.

Kom je er in het uur voor de sessie start achter dat je geen mail hebt ontvangen, heb er dan vertrouwen in dat je meegenomen wordt in de energie. Er vindt in dit geval geen restitutie van het aanmeldbedrag plaats.

Om te zorgen dat je de beste versie van de healing app gebruikt wordt de app regelmatig ge-update. Hier lees je hoe je kunt controleren of de app momenteel up-to-date is en hoe je kan zorgen dat je altijd de beste versie van de app gebruikt. Hieronder lees je stap voor stap hoe je dit kunt doen:

Voor iOs (iPhone/iPad)

Handmatig updaten van uw apps

Wil je zelf in de hand hebben welke apps je wilt updaten? Dan kun je dit handmatig doen.

Voor iOs versie 13 en later:

  1. Ga naar het beginscherm van je iPhone of iPad en zoek het App Store-icoontje op:
  2. Ga rechtsboven naar het ronde profielfoto icoontje:
  3. Onderaan zie je nu een overzicht van de updates
  4. Tik op Werk alle bij om alle updates direct te installeren. Als je alleen de update van één specifieke app installeren, dan tik je op Werk bij.
  5. Als je een niet-gesloten cirkeltje achter een app ziet verschijnen, betekent dit dat de app momenteel wordt bijgewerkt. Je kunt dit pauzeren door op het cirkeltje te tikken.
  6. Is het updaten klaar, dan verschijnt de knop Open achter de app.

Voor iOs 12 of eerder:

Dan kun je de updates gewoon in het Updates-tabblad in de App Store vinden. Open de App Store-app, tik op Updates en bekijk alle beschikbare nieuwe versies. Je kunt dit tabblad verversen door deze naar beneden te trekken en los te laten.

 

 

 

 

 

 

 

Automatisch updaten van je apps

Het automatisch updaten van apps zijn sinds een langere tijd al mogelijk op elke iPhone en iPad. Maar mocht je het automatisch updaten van je apps uit hebben staan, dan lees je hier hoe je dit aanzet:

  1. Open de instellingen app op je iPhone of iPad:
  2. Ga naar iTunes Store en App Store.
  3. Zet de schakelaar bij App-updates Hiermee geef je aan dat je automatisch updates van apps wilt installeren.

 

Android (Samsung, etc.)

Handmatig apps updaten

Staat het automatisch updaten van je apps uit, dan moet je handmatig je apps updaten. Dit gaat als volgt:

  1. Open de Play Store app:
  2. Tik op het menu, dit zijn de drie horizontale streepjes:
  1. Tik op Mijn apps en games
  2. Alle apps die bijgewerkt kunnen worden, staan in een lijst weergegeven met erachter ‘Bijwerken’ of ‘Updaten’.
  • Zijn het allemaal apps die je veel gebruikt en graag verbeterd ziet, tik dan op Alles updaten. Soms wordt er om een extra akkoord gevraagd voor het updaten van de apps. Tik zo nodig een paar keer op Accepteren.
  • Je kunt er ook voor kiezen om de apps één voor één bij te werken. Tik in dat geval op een app. Tik op Nieuwe functies en lees wat de app wil veranderen. Ben je het daarmee eens, tik dan op het pijltje terug en op Updaten.

 

Automatisch updaten van je apps

  1. Open de Play Store app:
  1. Tik op het menu, dit zijn de drie horizontale streepjes:
  1. Tik op Instellingen > Apps automatisch updaten
  2. Een venster met verschillende opties verschijnt.
  • Tik op Via elk netwerk als het je niet uitmaakt wanneer de apps updaten. Hierbij worden datakosten in rekening gebracht als updates via het mobiele netwerk gebeuren.
  • Tik op Alleen via wifi als je updates wilt doen als het toestel verbonden is met wifi (aan te raden)

Bepaalde apps automatisch updaten

Dit betekend dat je niet wilt dat alle apps automatisch updaten, maar wellicht een paar belangrijke apps wel. Dit doe je als volgt:

  1. Open de Play Store app:
  2. Tik op het menu, dit zijn de drie horizontale streepjes:
  3. Tik op Mijn apps en games
  4. Tik op het tablat Geïnstalleerd:
  5. Een lijst met apps opent, hierin tik je op een app die je automatisch wil laten updaten
  6. Tik rechtsboven op het pictogram van drie puntjes.
  7. Tik in het deelvenster op Auto update aan.
  8. Tik eventueel op Ja.

De website, online academy en mobiele app zijn allemaal volledig beveiligd. Je herkend een veilige website aan het gebruik van een SSL certificaat. Daarnaast begint de URL met HTTPS. Daarmee kun je er zeker van zijn dat gegevens via een beveiligde verbinding verstuurd worden.

Toch kan het voorkomen dat je een melding op je scherm krijgt waarop staat dat de verbinding niet veilig is.
Zie onderstaande afbeelding:

Cache legen
Wanneer je een internet browser gebruikt, zoals bijvoorbeeld Chrome of Firefox, wordt er informatie van de website die je bezoekt in het cachegeheugen en in cookies opgeslagen. Als je het cachegeheugen en cookies wist, worden bepaalde problemen opgelost, zoals laad- of opmaakproblemen op sites. Mocht je een melding ontvangen dat de verbinding niet beveiligd of privé is, dan raden we je aan om de cache op het apparaat te legen. Hoe je dit doet lees je hieronder:
 
Cache wissen in Chrome
  1. Open Chrome op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer
  3. Klik op Meer hulpprogramma’s
  4. Browsergegevens wissen.
  5. Kies bovenaan een periode
  6. Klik op de selectie vakjes naast ‘Cookies en andere sitegegevens’ en ‘Gecachte afbeeldingen en bestanden’
  7. Klik op Gegevens wissen
Cache wissen in Mozilla Firefox (Windows)
  1. Kies in Mozilla Firefox Tools (Extra) uit het menu
  2. Selecteer Clear Recent History
  3. Kies de tijdsperiode die je wilt verwijderen
  4. Kies onder de kop Details de optie Cache
  5. Klik op de knop Clear Now (Nu wissen)

Cache wissen in Microsoft Edge

  1. Klik op het pictogram ‘Hub’ in het hoofdmenu
  2. Blader vervolgens naar de ‘Geschiedenis’
  3. Nu kunt u klikken op ‘De hele geschiedenis verwijderen’
  4. Vink de optie ‘tijdelijke diensten en bestanden’ aan en bevestig de selectie met een klik op de knop ‘Verwijderen’.

Cache wissen op Android telefoon

  1. Op een Android-telefoon kun je per app het cachegeheugen legen
  2. Open het instellingenmenu en druk op Apps
  3. Selecteer de app of web browser waarop je de website hebt geopend
  4. Druk op de app waarvan je het cachegeheugen wilt legen. Druk vervolgens op Opslag en in het nieuwe scherm op Cache legen

Cache wissen op Iphone

  1. Op een Iphone-telefoon kun je per app het cachegeheugen legen
  2. Ga naar ‘Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag > Safari’
  3. Klik op ‘Websitedata’
  4. Druk op ‘Verwijder alle websitedata’ om de cache te legen

Mocht hiermee het probleem niet zijn opgelost, dan verzoeken we je op om contact met ons op te nemen.

Healing Membership & app

Inhoud accordeon

Na je aanmelding zijn je inloggegevens per mail aan je verzonden. Geen mail ontvangen? Check dan even je spam/ongewenst map. Met deze inloggegevens kun je inloggen op de ledensite van de Higher Spirit Academy.

Dit is de directe link naar de inlogpagina: https://leden.higherspiritacademy.nl

Ben je het wachtwoord vergeten? Je kunt eenvoudig zelf een nieuw wachtwoord aanvragen op de inlogpagina van de ledensite. Klik hiervoor op de knop ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Lukt het nog steeds niet om in te loggen?
Neem dan contact met ons op. Mail naar: support@higherspiritacademy.nl
Vermeld in je mail zo duidelijk en concreet mogelijk waar het mis gaat, zodat we je sneller van dienst kunnen zijn.

De (gratis) healing app is beschikbaar voor Android en Apple toestellen.
Je kunt de app downloaden door op onderstaande knop te klikken.

 

IK KAN NIET INLOGGEN OP DE APP

Nadat je de app hebt gedownload dien je jezelf altijd eerst te registreren, ook als je al lid bent van het Healing Membership.

Klik dus op de knop ‘REGISTREREN’.
Je gebruikt de knop ‘INLOGGEN’ dus alleen als je al reeds een account hebt aangemaakt in de app.

Ben je lid van het Healing Membership?
Registreer jezelf dan met hetzelfde e-mailadres. Het systeem zal jouw registratie dan herkennen en je direct toegang geven tot alle sessies binnen de app.

 

AUDIO’S SPELEN NIET VOLLEDIG AF OP MIJN TELEFOON

Ben je net lekker een sessie aan het luisteren, stopt in eens halverwege de opname. Heel vervelend natuurlijk.

Dit is een probleem wat waarschijnlijk te maken heeft met de instellingen van de telefoon.
Waarbij staat ingesteld dat een app na een bepaalde tijd op de sluimerstand gaat, stopt het met het afspelen van audio.

Je kunt je instellingen als volgt aanpassen:

  • Ga naar settings/instellingen en ga naar apps. 
  • Selecteer dan de app waar het om gaat en klik op batterij. 
  • Zorg dat “allow background activity” aan staat. 

Je kan ook naar settings/instellingen en dan zoeken en kiezen voor “sleeping apps” (inactieve of sluimerende apps).
Klik dan op batterij en zorg ervoor dat “allow background activity” aan staat.

Dit zou het probleem moeten oplossen.

Wil je jouw membership opzeggen? Geen probleem. Je kunt je opzegging uitsluitend doorgeven door een mail te sturen naar: info@higherspiritacademy.nl. Nadat je een bevestiging hebt ontvangen is je opzegging definitief.

Je kunt maandelijks opzeggen en de opzegtermijn bedraagt 14 dagen voorafgaand aan de volgende incassodatum. We streven ernaar om e-mails binnen 2 tot 4 werkdagen te behandelen. De datum waarop ik jouw opzegging ontvang wordt aangehouden als de opzegdatum.

Overige vragen

Inhoud accordeon

Wees je ervan bewust dat je je niet voor niets aangetrokken voelt tot een (ascensie) sessie, training of opleiding.

Vanuit je hoofd kun je 1001 redenen verzinnen om iets niet te doen, geen tijd, geen geld, ik heb al zoveel gedaan etc. Maar een keuze maken kan eenvoudiger zijn dan je denkt, door hierin je gevoel en hart te volgen.

TIP: Ga met je aandacht naar binnen. Haal een paar keer diep adem en maak verbinding met je lichaam. Je kunt focussen op je hart of op je onderbuik. Voel de rust en de kracht binnenin je. Haal dan de (ascensie) sessie, training of opleiding voor de geest en voel wat er gebeurt in je lichaam. Voelt het licht of juist zwaar? Welke antwoorden komen in je op? Laat het gebeuren en vertrouw op je eigen wijsheid.

Hoe vaker je dit doet, hoe gemakkelijker je onderscheid kunt maken tussen de wijsheid van je hart en de rationele gedachten en (oude) patronen in je hoofd.

➤ Ik nodig je uit om niet meer om bevestiging te vragen van buitenaf, maar om meer te gaan vertrouwen op jouw gevoel van binnen en daarnaar te handelen, dan kom je steeds meer in je eigen kracht en Meesterschap.

➤ Toch nog vragen over een training of traject? Meld je dan aan voor een gratis Spiritueel Inzicht sessie. Ik denk graag met je mee en geef je gelijk een waardevolle tip die je direct kunt toepassen.

Tijdens healingen, ascensie sessies en trainingen word er gewerkt met hoge frequentie en energie dat elektromagnetisch geladen is. Hierdoor is het helaas in sommige gevallen niet mogelijk om deel te nemen:

– Als je een ernstig psychisch verleden (schizofrenie of psychose) hebt
– Als je last hebt van epilepsie (energie kan een aanval triggeren)
– Als je een pacemaker draagt (kan een nadelig effect hebben)

In geval van twijfel is het raadzaam om een specialist (dokter, (huis)arts, etc.) te raadplegen en adviseren wij deze training niet eerder te ondergaan zonder overleg met een medisch specialist. Bij twijfel of gegronde reden kan iemand de training worden ontzegd.

Trainingen en behandelingen zijn géén vervanging voor medische behandelingen.

Deelname en behandelingen zijn voor eigen verantwoordelijkheid en risico en Higher Spirit Academy of de trainer kan onder geen enkele voorwaarde aansprakelijk worden gesteld.

Wat fijn dat je zo’n mooie en bewuste ervaring hebt gehad!

Regelmatig ontvang ik na een (gratis) healing of ascensie sessie berichten, waarin deze bijzondere ervaringen gedeeld worden. Aan het einde van de mail wordt mij (bijna) altijd gevraagd wat deze ervaring zou kunnen betekenen.

Ik snap heel goed dat de vraag gesteld wordt, zeker als het zo’n bijzondere ervaring was. Maar probeer deze vraag niet vanuit je mind te beantwoorden. Ga in verbinding met jezelf, ga zelf voelen, je bevat zo ontzettend veel wijsheid op dit gebied ❤

Wees je ervan bewust dat de ander NOOIT jouw ervaringen kan interpreteren, want het zijn JOUW ervaringen.

Zo wijzen tintelingen er over het algemeen op dat energie in beweging is of komt, maar het kan ook zomaar zijn dat er in dat gebied iets voor je verwijderd wordt. Stel jezelf dus open en vertrouw op je gevoel en intuïtie als je een dergelijke gewaarwording hebt tijdens een sessie.

Als je iets vervelends in je leven ervaart ontstaat er een emotie. Zodra deze emotie geen ruimte krijgt om zich te uiten, bijvoorbeeld omdat je het wegdrukt, ontstaat er een blokkade in je systeem. Hierdoor kan energie niet meer vrij doorstromen.

Tijdens een healing ga je bewust aan de slag om deze blokkade in beweging te brengen. Dit kan betekenen dat de emotie achter deze blokkade weer naar de oppervlakte kan komen. Dit kan zich op verschillende manieren uiten:

– Je ervaart de daadwerkelijke emotie
– Je ervaart fysieke klachten zoals hoofdpijn, spierklachten etc.
– Je ervaart vermoeidheid

Zie dit als een dankbaar proces en niet als ‘lastig’ en geef hetgeen zich aandient de ruimte om er te mogen zijn.
Neem voldoende rust en ruimte voor jezelf om hiervan te herstellen.

➤ Vergeet niet om voldoende water te drinken na afloop van de sessie én de dagen erna!

➤ Neem bij twijfel altijd contact op met een (medisch) arts.

Ons leven bestaat uit ontelbare tijdlijnen, zowel positief als negatief, gezond als ongezond, rijk als arm etc. etc.
Jij bepaalt in ieder moment voor welke tijdlijn je kiest/wisselt en die kracht bezitten wij ALLEMAAL!
 
Natuurlijk is het mogelijk om in je tijdlijn te laten kijken door iemand die hierin getraint is, maar wat heb je werkelijk aan die boodschap?
 
Voorbeeld: Stel je voor dat je de boodschap krijgt dat je over een maand je baan verliest. Hiermee bekrachtig je als het ware die tijdlijn, omdat jouw hele focus gericht zal zijn op het verliezen van je baan. Wellicht dat er in de tussenliggende periode er zich een oplossing aandient, een andere tijdlijn, die je niet ziet omdat je zo gefocust bent op het verliezen van je baan. Snap je mijn punt 😉
 
Het antwoord op de vraag is dus nee.
Het is JOUW toekomst, jij KIEST!

Staat het antwoord op je vraag er niet bij?

Neem dan gerust contact met ons op!